vrijdag 22 november 2013

En toen..

Al snel was mijn stalgenootje bij mij. Ik wist dat ik mijn benen moest kunnen bewegen, en dat kon ik gelukkig nog. Eerst op mijn zij, toen rustig gaan zitten. Ik werd omhoog geholpen en kon onder begeleiding naar de stallen lopen. Winaldo werd door twee meisjes naar de stal gebracht.
Ondertussen had ik mijn moeder al gebeld. Ze zou snel komen.
Na zo'n 10  minuten bij de stallen te hebben gezeten werd ik misselijk en duizelig. Tegen de tijd dat mijn moeder gearriveerd was, zat ik op een stoel met een lijkbleek gezicht. De staleigenaar was bij mij, om mij in de gaten te houden. Winaldo was door twee meisjes terug in de wei gezet.
Mijn moeder besloot voor de zekerheid 112 te bellen, en te vragen naar een ambulance. De situatie uitgelegd en binnen een paar minuten hoorde ik al de sirenes.

Vanaf toen ging alles heel snel. De mensen van de ambulance besloten mij al vrij snel op de brancard te leggen. Ik werd aan alle kanten vastgesnoerd en ik moest op een schaal van 1 tot 10 uitleggen hoe erg mijn pijn was. Ik besloot dat ik wel ongeveer op een 8 zou zitten. Ik kreeg morfine toegediend en wauw, wat een ervaring was dat.
Ik had bijna geen pijn meer, alles draaide en ik voelde me erg suf. Ik herinner me weinig van het ritje naar de ambulance, ik herinner me alleen het plafond van de ambulance.
Ik ging een lange middag in, waarvan ik nog weinig weet. De morfine en de paracetemol deden zijn werk goed en ik was erg suf. Voor een paar uur was het plafond van het ziekenhuis het enige wat ik zeg. Er werden foto's gemaakt, overleggen werden gepleegd en na zo'n drie uur in het ziekenhuis kwam de dokter met een verontrustend bericht. De kans bestond dat ik een wervel in mijn rug gebroken had. Ze wisten het niet zeker, dus moet ik door een scan om het zeker te weten.
Op dit moment was de morfine nog erg goed zijn werk aan het doen en keek ik erg versuft, ik weet er ook weinig meer van.
Na nog een uur gewacht te hebben (gelukkig mocht de nek-brace af, wat zat dat ding strak..) kreeg ik het nieuws te horen. Helaas, een wervel in mijn rug gebroken..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten